• Advertisement
The Milkman

Lost Vape Orion

Här kan du skriva dina och läsa andras recensioner av hårdvara (Atomizers, APVs, Mods, etc).

Moderator: Recension Moderator

Lost Vape Orion

Inläggav Proudfoot » lör 13 okt 2018, 20:07

Lost Vape Orion

Har fått till mig denna fantastiska lilla POD från England. Här kommer jag att förklara vad jag tycker om denna POD. Jag vill förklara direkt att detta är min första riktiga som man säger POD.
Jag är van med DL och under den tiden jag rökte tog jag slut på en lång (100) Röd på tre till fem bloss.
2.gif
Helt ny LV Orion

Vill samtidigt också säga att detta är mina uppfattningar om det hela, och andra kan ha en helt annan uppfattning än vad jag har. Våra personliga smaker och tycken om saker och ting är väldigt olika och det skall vi ha.

Varför köpte jag denna Lost Vape Orion? Jo jag har länge saknat något litet som kan mätta mitt nikotin behov under mötens raster utan att folk tittar och undrar vad det är får ångmoln som kommer från mig...

Lost Vape Orion med 3 ml juice väger ca 90 gram.
01.gif
med 3 ml juice

När jag fick paketet och öppnade det, insåg jag direkt att detta är en liten Mod/POD jag kommer att gilla när jag är i offentliga rum. Med sin låg vikt och smala kropp så ligger den helt rätt i handen, man känner ändå att man har med sig den i fickan. 3 ml i tanken räcker en stund. Och tanken är enkel att fylla på med sitt rejäla skruvlock.
3.gif
LV Coral vs Orion

Jag använde Orion regelbundet under två dagar var det bara den som gällde, just nu har jag den när jag går ut med Hundarna på dagen.

I förpackningen fans det 3 st PODar 2 st på 0,5 ohm och en på 0,25 ohm.

Efter som Orion är utrustad med Elvolvs DNA GO chip går det bra att använda Escribe för att göra inställningar. Detta känner jag att det är enklare att göra då man ser vad man gör. Annars blir det enkelt att är jag i DL läget eller MTL läget ?
8.gif
EScribe
8.gif (16.6 KiB) Visad 367 gånger

Om Orion. Lost Vape är som vanligt en kvalité för sig den är liten men känns väldigt gedigen i handen, inte plastig överhuvudtaget. Att sätta i en ny POD i den är enkelt men passformen är så precis att man kan faktiskt klämma sig när man gör det. Detta har hänt mig, med resultat att av att få ett litet blåmärke .
7.gif
Mycket Välbyggd

Kostnaden för att använda Orion letar man på internet så kostar en ny POD allt från 60 kr till 110 kr.
en POD räcker enligt Lost Vape till ca 400 bloss, jag som använder DL fick ut 600 bloss på min första POD men klart upp till 428 bloss var utan någon bismak sedan efter det kunde jag blossa tre fyra gånger åt gången och låta den vila lite mellan varje gång så fick jag ut mer. Och detta var på 0,5 ohm POD. Just nu provar jag 0,25 ohm och får se hur länge den håller. Eller en POD på 1 ohm för ren MTL hade nog varit lika bra på långresor. Eller som i mitt läge ca 8 ml juice.
6.gif
Ny POD

5.gif
Bloss
5.gif (84.54 KiB) Visad 367 gånger

Drömmen var faktiskt om Lost Vape kunde göra en POD som man kan veka om själv skulle nog inte bry mig om vad den skulle kosta dock inte mer än själva modden, då hade det var ett givet extra tillbehör för mig.

För närvaron är det fortfarande på långresa som gäller en Lost Vape Coral med Siren. Då vet jag att batteritiden räcker.

Även om det inbyggda batteriet är kraftigt så kommer man att behöva ladda den under en långresa idag med POD´ar på max 0,5 ohm. Så behövs allt en batteribackup i väskan.
Och till slut så är usb anslutningen snyggt dolt bakom en lucka som medans man laddar eller ansluter till EScribe. Kommer man att märka att luckan hänger i en liten gummi stropp för att man inte skall tappa bort den eller att det inte skall bli en massa skräp när man har den i fickan. Detta gör att det kan bli lite struligt när man ansluter den..
9.gif
USB

Slutsummering.
Trotts att det kan låta negativt en del som jag skriver här. Så fullkomligt älskar jag den. Den kommer att bli en given kompis när man skall iväg och känner att en Triad väcker bara en massa frågor eller att man bara vill smälta in. Och återigen visar Lost Vape att dom står för Kvalité.

Den som köper en kommer nog inte att ångra sig. Ångrar jag mitt köp? Nej skulle allt vilja han en till med lite diskretare framtoning men först hoppas jag att finna en Lost Vape Drone.
Jag vet att jag har hoppat över en massa specifikationer (som man finner på dom flesta försäljnings ställen.) men här är all för och nackdelar.

:Thanks http://www.lostvape.com :Thanks
Användarvisningsbild
Proudfoot
Vejping är vardag
Vejping är vardag

Re: Lost Vape Orion

Inläggav Swedish vaper » lör 13 okt 2018, 20:51

En personlig och mycket trevlig recension.
Tack!
Hoppas på fler betraktelser från västkusten.
[Klicka här för att visa originalbilden]
Bild
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se
Användarvisningsbild
Swedish vaper
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav Klickmans » sön 14 okt 2018, 02:47

En jättebra beskrivning av en liten käck apparat jag varit väldigt nära att beställa, men inte gjort.
Begränsningarna när det kommer till coilen avgjorde för mig, för få puffar i förhållande till priset.
Hoppas verkligen på en uppdaterad rba-version som rättar till det där, 400+ puffar/pod är inte ok.

AIO BVC.jpg

(Själv är jag ingen miljömupp precis, men att tvingas kasta bort fullt dugliga pods så där känns fel)

Dom som bestämde sig för att köra BVC-coils i Nautilus AIO tänkte helt rätt, runt 1500-2000 puffar.
Att kunna byta ut enbart coilen i en Orionpod som kostar nästan hundra spänn borde vara ett måste.
Brandon har nog inte tänkt så långt. Eller så är det precis det han/dom har gjort för att öka vinsten.

TC är Guld värt, 8-) men bättre kan dom nog. (Evolv) AIO/BVC: https://youtu.be/Uh2fsw1HgGQ
Användarvisningsbild
Klickmans
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Inläggav Swedish vaper » sön 14 okt 2018, 09:25

Måhända hänger jag inte riktigt med. Jag fick för mig att Brandon i vejpsamanhang syftar på en av Evolvs grundare Brandon Ward.
Om det är han som inte tänkt hela vägen i det här fallet så tycker jag nog han har gjort det. Att få till Replay för ett pod system är ganska imponerande.

Jag tror inte Evolv har haft något att säga om att det inte går att byta coil på en pod gjord av Lost Vape.

Förlåt om jag låter mästrande. Kanske vaknat på fel sida.
[Klicka här för att visa originalbilden]
Bild
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se
Användarvisningsbild
Swedish vaper
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav Klickmans » sön 14 okt 2018, 14:05

@Swedish vaper

Tack för den extra informationen, :oops: nu föll bitarna på plats. (Igen)

Nollställd 20181014.jpg

Som en del av detta med antal puffar, har jag idag nollställt min mätare för att kunna mäta antalet.
Kan inte säga exakt hur många puffar jag tar per dygn. Med denna i vejphanden tar jag reda på det.
Lägger undan annat som ligger för att enbart puffa med Therion idag, MTL-style 20 Watt hela dagen.

När man är stark ska man vara snäll.jpg
När man är stark ska man vara snäll.jpg (25.57 KiB) Visad 261 gånger

(No worries, jag upplever aldrig korrigerande kunskap som mästrande)

Bankar mig själv med klubban, så är det gjort. :SPAM
Användarvisningsbild
Klickmans
One of The Chosen Ones
One of The Chosen Ones

Återgå till Recensioner av Hårdvara