• Advertisement
The Milkman

SXmini G Class från yihisxmini.com.

Recensioner av mekaniska mod och VV/VW mod

Moderator: Recension Moderator

SXmini G Class från yihisxmini.com.

Inläggav Swedish vaper » tis 18 apr 2017, 10:21

SXmini, http://www.yihisxmini.com, har skickat mig denna för recension. Stort tack!

Jag skrev för ett tag sedan en recesion av IPV6X och nu är det dags för SXmini G Class. Även om båda har två 18650, båda har YiHi chip och båda fixar max 200 Watt så är det en enorm skillnad mellan dem.
2017-04-17 11.36.35.jpg

Jag kan nog säga att en bättre mod än SXmini G Class har jag aldrig varken haft eller testat.
Inga glapp och inget skrammel. Känns mer gedigen än något annat jag vejpat med.
Knapp och joystick svarar bra och sitter där de sitter. De har lite foam under för att skydda mot läckande e-vätska.
Batteriluckan funkar perfekt. Inga missöden med att den öppnar sig. Låser på ett bra sätt.
En stor och tydlig färgdisplay där jag kan välja mellan 30 olika bakgrunder. Enligt rykten skall jag i framtiden kunna ha egna bakgrunder som laddas via mobilapp eller datorprogram.

Denna mod är lite större än Wismec Predator och IPV6X men fortfarande bekväm att använda.
2017-04-17 11.34.06.jpg

Här en jämförelse mellan Wismec Predator 228, SXmini G Class och Pioneer 4 You IPV6X.

Fireknappen och joysticken sitter på framsidan.
Den väger 266g med två 18650 (Predator 228 väger 258g och IPV6X väger 231g).

Detta skall vara den första mod som använder en joystick istället för knappar för att navigera i menyerna. Joysticken kan röras upp, ner, vänster, höger sant tryckas ner. Svarar bra och är enkel att använda.
Tydliga menyer och lätt navigerat. Displayen är kristallklar och det går att justera ljusstyrkan så att den går att läsa av utomhus.
Vissa av de medföljande bakgrunderna gör att informationen på displayen blir lite otydlig men urvalet är stort så det är inga problem att hitta något man trivs med

510 kontakten är en dröm. Drygt 30 mm i diameter gör att även stora atomizers sitter snyggt. Allt jag satt på toppen får kontakt och sitter flush.

Min G Class har kolfiber och gunmetal färg. Kolfibern är faktiskt kolfiber och ingen imitation. Kolfibern har ett överdrag av vinyl. Detta gör att den inte blir så glatt.
På sidorna sitter smala plåtar med info om chippet, SX550J och designern Zj. Chen
Han är chefsdesigner och CEO för YiHi, om jag nu uppfattat det rätt.
Dessa plåtar hjälper också till att göra greppet runt moden riktigt bra. Inget slipprigt eller ostadigt grepp.

Ytterligare en liten finess är USB porten som är av den senaste standarden (USB-C) och inte kräver att kontakten vänds åt ett visst håll. Hur ofta har man inte fibblat med kontakten för att hitta rätt håll att få till det. Skrapmärke runt USB-porten är nu ett minne blott.
USB-Type-C.svg.png

Istället för en rund eller fyrkantig fireknapp sitter där en hexagon knapp. Snyggt. Denna är riktigt bra. Kort spel och inga missfire.
Med tre klick på knappen så låser du moden. En klocka visas. Digital eller analog väljer du själv. Den analoga klockan är riktigt snygg.

2017-04-18 09.36.35.jpg

På baksidan av G Class finns SXmini logotype. Denna lyser när modden är igång. Jag skulle vilja kunna stänga av detta men har inte funnit någon väg att göra det på. Om inte för någon annan anledning så skulle det antagligen spara lite på batteriet.
Jag har inget att klaga på när det gäller batteritiden. Det motsvarar vad jag förväntat mig av en dual 18650 mod.

Via Bluetooth kan jag koppla ihop G-class med min smartphone. Appen kallas SXI och laddas ner från sxmini.com Vad jag vet så finns appen bara för Android och är i beta-version. Något instabil men jag ville testa appen för denna recension.
Screenshot_2017-04-11-19-28-45.png
Screenshot_2017-04-11-19-29-16.png

Via appen kan jag göra en mängd olika inställningar som jag sparar direkt i modden. Det lär vara tänkt att kunna göra firmware uppgraderingar via appen också.

Via datorn kan jag koppla G-class till ett program kallat SXI-Q. Detta program används vid uppgradering samt för att ställa in olika kurvor för hur du vill ha din vejp. Naturligtvis går det att göra motsvarande inställningar som i appen.
Programet är inte lika mångsidigt som Escribe men betydligt mer användarvänligt. Det täcker klart vad jag har behov av att kunna hantera.
SX mini SXI_2017-04-12_07.28.30.png
SX mini SXI_3_2017-04-12_07.28.30.png
SX mini SXI_3_2017-04-12_07.28.30.png (121.8 KiB) Visad 756 gånger

Jag använder sällan varken appen eller datorprogrammet eftersom menyn i modden klarar det allra mesta som dataprogrammet klarar.

2017-04-13 12.04.39.jpg

Med en Aromamizer Plus RDTA i gunmetal.

Avslutningsvis.
Denna mod är ett nöje att använda. Klockren i både Powermode och med TempControl.
Riktigt snygg och lätt att använda.
Ligger bra i handen och känns riktigt gedigen.
Bättre har jag inte testat!

Den finns i ett par olika färger, Carbonfiber, Black leather och Brown leather.
Kika gärna här http://www.yihisxmini.com/productview/61.html
Jag har ännu inte sett denna hos någon svensk handlare.
En snabb koll på nätet ger vid handen att den går lös på strax över $200.

Jag vill tacka Queenie på Sxmini.com för chansen att testa denna SXmini G Class.
Här för att lära mig mer och för att hjälpa andra.
Skicka gärna PM om du tror jag kan hjälpa dig.

http://www.swedishvaper.se

Bild
Användarvisningsbild
Swedish vaper
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Re: SXmini G Class från yihisxmini.com.

Inläggav Klickmans » tis 18 apr 2017, 12:59

Swedish vaper skrev:Denna mod är ett nöje att använda. Klockren i både Powermode och med TempControl.

Äntligen, :ugeek: denna har jag väntat på att få läsa om.

Kommer kanske med spiderweb, det är den design jag gillar mest.
Snyggt med 510:an i mitten, det är något jag uppskattar lite extra.

:Thanks
MTLNautilusDIYMINTMIXΩSubtankOPTIMA

Bild
Made in China :? Cloned in Shenzhen Alley
Användarvisningsbild
Klickmans
The Chosen One
The Chosen One

Inläggav Klickmans » fre 21 apr 2017, 14:05

Swedish vaper skrev:SXmini, http://www.yihisxmini.com, har skickat mig denna för recension. Stort tack!

Jag skrev för ett tag sedan en recesion av IPV6X och nu är det dags för SXmini G Class. Även om båda har två 18650, båda har YiHi chip och båda fixar max 200 Watt så är det en enorm skillnad mellan dem.
2017-04-17 11.36.35.jpg

Jag kan nog säga att en bättre mod än SXmini G Class har jag aldrig varken haft eller testat.
Inga glapp och inget skrammel. Känns mer gedigen än något annat jag vejpat med.
Knapp och joystick svarar bra och sitter där de sitter. De har lite foam under för att skydda mot läckande e-vätska.
Batteriluckan funkar perfekt. Inga missöden med att den öppnar sig. Låser på ett bra sätt.
En stor och tydlig färgdisplay där jag kan välja mellan 30 olika bakgrunder. Enligt rykten skall jag i framtiden kunna ha egna bakgrunder som laddas via mobilapp eller datorprogram.

Denna mod är lite större än Wismec Predator och IPV6X men fortfarande bekväm att använda.
2017-04-17 11.34.06.jpg

Här en jämförelse mellan Wismec Predator 228, SXmini G Class och Pioneer 4 You IPV6X.

Fireknappen och joysticken sitter på framsidan.
Den väger 266g med två 18650 (Predator 228 väger 258g och IPV6X väger 231g).

Detta skall vara den första mod som använder en joystick istället för knappar för att navigera i menyerna. Joysticken kan röras upp, ner, vänster, höger sant tryckas ner. Svarar bra och är enkel att använda.
Tydliga menyer och lätt navigerat. Displayen är kristallklar och det går att justera ljusstyrkan så att den går att läsa av utomhus.
Vissa av de medföljande bakgrunderna gör att informationen på displayen blir lite otydlig men urvalet är stort så det är inga problem att hitta något man trivs med

510 kontakten är en dröm. Drygt 30 mm i diameter gör att även stora atomizers sitter snyggt. Allt jag satt på toppen får kontakt och sitter flush.

Min G Class har kolfiber och gunmetal färg. Kolfibern är faktiskt kolfiber och ingen imitation. Kolfibern har ett överdrag av vinyl. Detta gör att den inte blir så glatt.
På sidorna sitter smala plåtar med info om chippet, SX550J och designern Zj. Chen
Han är chefsdesigner och CEO för YiHi, om jag nu uppfattat det rätt.
Dessa plåtar hjälper också till att göra greppet runt moden riktigt bra. Inget slipprigt eller ostadigt grepp.

Ytterligare en liten finess är USB porten som är av den senaste standarden (USB-C) och inte kräver att kontakten vänds åt ett visst håll. Hur ofta har man inte fibblat med kontakten för att hitta rätt håll att få till det. Skrapmärke runt USB-porten är nu ett minne blott.
USB-Type-C.svg.png

Istället för en rund eller fyrkantig fireknapp sitter där en hexagon knapp. Snyggt. Denna är riktigt bra. Kort spel och inga missfire.
Med tre klick på knappen så låser du moden. En klocka visas. Digital eller analog väljer du själv. Den analoga klockan är riktigt snygg.

2017-04-18 09.36.35.jpg

På baksidan av G Class finns SXmini logotype. Denna lyser när modden är igång. Jag skulle vilja kunna stänga av detta men har inte funnit någon väg att göra det på. Om inte för någon annan anledning så skulle det antagligen spara lite på batteriet.
Jag har inget att klaga på när det gäller batteritiden. Det motsvarar vad jag förväntat mig av en dual 18650 mod.

Via Bluetooth kan jag koppla ihop G-class med min smartphone. Appen kallas SXI och laddas ner från sxmini.com Vad jag vet så finns appen bara för Android och är i beta-version. Något instabil men jag ville testa appen för denna recension.
Screenshot_2017-04-11-19-28-45.png
Screenshot_2017-04-11-19-29-16.png

Via appen kan jag göra en mängd olika inställningar som jag sparar direkt i modden. Det lär vara tänkt att kunna göra firmware uppgraderingar via appen också.

Via datorn kan jag koppla G-class till ett program kallat SXI-Q. Detta program används vid uppgradering samt för att ställa in olika kurvor för hur du vill ha din vejp. Naturligtvis går det att göra motsvarande inställningar som i appen.
Programet är inte lika mångsidigt som Escribe men betydligt mer användarvänligt. Det täcker klart vad jag har behov av att kunna hantera.
SX mini SXI_2017-04-12_07.28.30.png
SX mini SXI_3_2017-04-12_07.28.30.png

Jag använder sällan varken appen eller datorprogrammet eftersom menyn i modden klarar det allra mesta som dataprogrammet klarar.

2017-04-13 12.04.39.jpg

Med en Aromamizer Plus RDTA i gunmetal.

Avslutningsvis.
Denna mod är ett nöje att använda. Klockren i både Powermode och med TempControl.

Kika gärna här http://www.yihisxmini.com/productview/61.html

Jag vill tacka Queenie på Sxmini.com för chansen att testa denna SXmini G Class.

Den här bilden, den kopierar jag och lägger i "En bild som säger mer än tusen ord"

Tycker att den är helt underbart fin.

Bild
Användarvisningsbild
Klickmans
The Chosen One
The Chosen One

Inläggav Swedish vaper » fre 21 apr 2017, 16:17

Med tanke på vad jag tycker om G Class så ville jag ha en bild som speglar mitt omdömme.

Bild
Användarvisningsbild
Swedish vaper
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav Klickmans » fre 21 apr 2017, 19:37

Swedish vaper skrev:Med tanke på vad jag tycker om G Class så ville jag ha en bild som speglar mitt omdömme.

Det funkade, :P och budskapet gick fram.

Lite som när dom tutar i luren, när Kungen kommer.
Bilder är kul, och jag brukar granska (och beundra)

Bilder

Bild
Användarvisningsbild
Klickmans
The Chosen One
The Chosen One

Inläggav calle » fre 21 apr 2017, 22:16

Grym recension! Har varit sugen på en sådan:)

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Min Youtube kanal! Var med och prenumerera
http://www.youtube.com/channel/UCG5vbpwupy371vTaQvOxD4w

Ecigg Sverige Blogg
http://www.eciggsverige.nu
Användarvisningsbild
calle
Moderator
Moderator

Inläggav Swedish vaper » tis 25 apr 2017, 16:29

SXmini har släppt en uppdatering för G Class. Den innehåller bland annat.

Bypassläge
Snabbare uppstart
minsta motstånd nu 0,05 Ohm
SXmini logga släcks när displayns ljusstyrka är mindre än 3
Om displayns ljusstyrka sätts till 0 släcks skärmen helt (stealth)

Denna uppdatering laddas ner från http://www.yihisxmini.com/support/000003002006.html

Bild
Användarvisningsbild
Swedish vaper
The one and only vejpare
The one and only vejpare

Inläggav allen » fre 16 jun 2017, 01:29

Jag kan nämna att tillverkaren nu släppt uppdaterad hårdvara till SXmini G Class.
Den uppdaterade hårdvaran känns igen på att den innehåller styrkretsen SX550A. Enligt tillverkaren handlar det om samma krets som i föregångaren (SX550J) fast med en ny benämning. Några av förbättringarna i den nya utgåvan är:

• Ny förbättrad batterilucka.
  • Förbättrad montering av USB-kontakten.
  • Förbättrad ytfärg.
  • Några nya färgkombinationer som benämnts "Kevlar Series Limited Edition".
[Klicka här för att visa originalbilden]
Bild
Användarvisningsbild
allen
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav allen » fre 16 jun 2017, 01:53

Samtidigt släpper YiHi en ny firmwareversion (V6.700).
Den som i skrivande stund är upplagd är en beta-version. Enligt uppgift ska den ersättas med en releaseversion mycket snart.

Den innehåller kosmetiska förändringar, gränssnittsförbättringar, några nya funktioner och ett antal buggfixar.

Den kompletta listan med nyheter och uppgraderingsanvisningar finns här:
http://www.yihisxmini.com/supportview/264.html

Den nya mjukvaran finns här:

SXi Software Driver-V2.8.3.1-20170615-English
http://www.yihisxmini.com/supportview/267.html

SXmini G Class (Beta upgrade version-20170615) V6.700
http://www.yihisxmini.com/upfile/image/20170615/2017061562925829.rar
Användarvisningsbild
allen
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Inläggav allen » fre 16 jun 2017, 01:59

Daniel Batista har publicerat ett Youtubeklipp där han går igenom en del av nymodigheterna och visar hur man ska gå till väga för att uppdatera firmware:

DJLsb Vapes - SXmini G Class Firmware Upgrade Tutorial, Changes, Giveaway and Final Thoughts
Användarvisningsbild
allen
Jedi Vaper
Jedi Vaper

Nästa

Återgå till MOD